KALÁCSKA ZSANA formatervező művész, látványtervező

Márka: VIVOID

A VIVOID termékei akusztikai falburkolatok, faliszőnyegek, falpanelek, párnák és egyéb design elemek - moduláris technikával képzett textil struktúrák felhasználásával. 2017-ben a SZETT és a Multifelt Factory design pályázatának nyertes pályaműveként jött létre az első̋ faliszőnyeg. A név ekkor még egy motívumot és a belőle épülő̋ struktúrát jelentette. A VIVOID az angol 'vivid' és a kövirózsafélék latin neve, a 'sempervivoidea' (jelentése: örökké́ élő̋) szavakból származtatott fantáziaszó, ami hűen tükrözi a márka esszenciáját: a termeszét formavilágából inspirálódó, egyszerre geometrikus és mégis organikus design, ami a természetet idézi meg a belső̋ terekben. Elsődleges alapanyaga az élő̋, természetes gyapjúfilc. Időtlen design, közvetlenül nem illeszkedik körülhatárolható trendekbe, a minimalistától a részletgazdagig, a geometrikustól a biofíliáig széles spektrumot lefed, mégsem eklektikus. E karakteresség ellenére rendkívül rugalmasan alakíthatók az adott tér sajátosságaihoz és elvárásaihoz. A VIVOID nem csupán esztétizáló́ tárgyak gyűjtőneve. A felhasznált alapanyag, a gyapjúfilc eleve kiváló́ akusztikai mutatókkal rendelkezik, amit a VIVOID struktúrái - az anyaghalmozás és a felület erőteljes tagolása által - még tovább fokoznak. Ez teszi lehetővé́, hogy általuk a belső̋ terek akusztikai élménye pozitívan befolyásolható́, a zajszint és a visszhangosság jelentősen csökkenthető̋.